Odchudzanie przed ślubem – czy to dobry pomysł?

Przygotowania do ślubu to nie tylko sprawy organizacyjne, ale również zatroszczenie się o swój wygląd. Wiele Panien Młodych decyduje się na poprawienie wyglądu swojej sylwetki i zrzucenie kilka kilogramów. Jeśli ta osobista decyzja ma sprawić, że kobieta podczas swojego ślubu poczuje się lepiej, to powinna dążyć do swojego celu. Należy jednak pamiętać, by robić to zdrowo!

Na kilka miesięcy przed, a nie kilka dni

Głodzenie się przed samym weselem może mieć negatywne skutki – od uczucia zmęczenia i osłabienia po nawet 2-3 kilogramy więcej. Diety polegające na bardzo dużym deficycie kalorycznym są niekorzystne zarówno przez długi, jak i krótki czas. Dodatkowo paradoksalnie nie odchudzają, a sprawiają, że kilogramów przybywa. Głodówka powoduje, że organizm zaczyna bronić się przed deficytem i magazynuje wszystko, co jest mu dostarczane z obawy przed tym, że wkrótce żywić będzie się tylko wodą.

Jeśli Panna Młoda podjęła decyzję, że chce poprawić wygląd swojej sylwetki, powinna zacząć na kilka miesięcy przed ślubem. Dzięki temu pozbędzie się kilogramów w zdrowy i bezpieczny sposób.

Od czego zacząć?

Uniwersalne diety nie są dobre, ponieważ nie dostosowują się do indywidualnego zapotrzebowania organizmu. Należy zatem obliczyć przy pomocy specjalnych kalkulatorów, ile kalorii należy dostarczać organizmowi, a następnie od wyniku odjąć około 200-300 kalorii, dzięki czemu powstanie bezpieczny dla zdrowia deficyt kaloryczny.

Liczenie kalorii może wydawać się trudne i czasochłonne, jednak już po kilku dniach zauważyć można, że to całkiem łatwe, dodatkowo staje się nawykiem do tego stopnia, że z czasem już „na oko” widać, ile waży konkretny produkt. Jest to czynność niezwykle ważna, ponieważ zbyt mała ilość jedzenia, tak samo jak zbyt duża mogą spowodować, że waga będzie utrzymywać się na stałym poziomie lub zacznie rosnąć.

Treningi – jak znaleźć na nie czas?

Połączenie organizacji ślubu z pracą to duże wyzwanie, a wciśnięcie w harmonogram dnia godzinnego treningu może być ogromnym wyczynem. Pójście na siłownie warto zamienić na wykonywanie ćwiczeń w domu. Warto wcześniej skonsultować się z trenerem personalnym, który ustali plan treningowy dostosowany do możliwości organizmu. Jeśli brakuje czasu na trenowanie, sama dieta też da zaskakujące efekty.

Czego unikać?

Odchudzanie przed ślubem dotyczy zarówno Panien Młodych, jak i Panów Młodych. Poprawienie sylwetki jest możliwe wyłącznie dzięki dopasowaniu diety i treningu do indywidualnego zapotrzebowania organizmu, dlatego należy unikać uniwersalnych diet, zwłaszcza „diety 1000 kcal” czy „diety 1200 kcal” ponieważ to zdecydowanie za mało. Warto też nie szukać sposobów na skróty, które nie istnieją, jeśli zgubienie kilogramów ma być zdrowe, bezpieczne i długotrwałe. Korzystanie z preparatów hamujących apetyt lub przyspieszających spalanie tłuszczu może spowodować ogromne, negatywne konsekwencje dla organizmu.